- Objavljeno: 18.01.2022.
Rezultati provedene akcije u prometu na prometnicama Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske
Danas, 18. siječnja, od 9 do 12 sati na području Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske, provedena je preventivno-represivna akcija na prekršaje oduzimanja prednosti prolaska, nepoštivanje prometnog znaka izričite naredbe B02 „obavezno zaustavljanje“, ugrožavajućih radnji u prometu i nekorištenja pokazivača smjera
Foto: ilustracijaPolicijski službenici su u ovoj akciji ukupno utvrdili 32 prometna prekršaja od čega je njih 23 bilo u skladu s akcijom. Od toga izdvajamo:
- 5 prekršaja nekorištenja pokazivača smjera
- 18 prekršaja nepoštivanja prometnog znaka STOP
Za sve utvrđene prekršaje:
- izdana su 25 upozorenje
- izdano je 1 izvješće o počinjenom prekršaju
- naplaćene su 2 novčane kazne
- izdana su 4 obavezna prekršajna naloga
Rezultati akcije, odnosno ove brojke puno ne znače ako sudionici u prometu nisu prepoznali značaj nepoštivanja ovih odredbi, zbog čega će policijski službenici i nadalje provoditi ovakve ciljane akcije.
Dobro je podsjetiti!
Radnja oduzimanja prednosti prolaska vozača sastoji se u tome da se nedovoljno ili olako procjeni brzina i smjer vožnje vozila koje ima prednost prolaska prometnicom, te u trenutku poduzimanja radnje uključenja vozilom u promet ili skretanja, vozač vozila kojemu se oduzima prednost prolaska mora poduzeti radnju izbjegavanja udara (kočenje, skretanje i sl.) da bi se izbjegla prometna nesreća.
Na raskrižju obilježenim znakom izričitih naredbi „obavezno zaustavljanje“ ili kako ga vozači nazivaju „STOP“, obveza vozača je zaustavljanje prije ulaska u raskrižje i tek nakon toga obavljanje procijene elemenata propuštanja. Česta je i nedovoljna preglednost u prilaženju raskrižju. Vozač je obvezan po pravilu zaustavljanje obaviti neposredno pred oznakom ili postavljenim znakom, ali se tolerira i mjesto preglednosti kada to signalizacija ne zadovoljava. Kako se znak ili oznaka ne nalaze uvijek na liniji preglednosti, vozač i nakon zaustavljanja ponekad mora obaviti korekciju položaja vozila, da bi uočio sve potrebne elemente. Važno je naglasiti da se svaki vozač ponaosob, mora uvjeriti u situaciju prije ulaska sa sporedne ceste, a ne da se poistovjećuje s onim ispred. Zaustavljanje na ulazu u raskrižje nije zabranjeno, već neophodno dok se vozač ne uvjeri u sigurno uključivanje.
Svakodnevnim praćenjem stanja u prometu razvidno je da sudionici čine razne prekršaje, a jedan dio prekršaja ima za posljedicu lakše ili teže prometne nesreće. Jedan od takvih prekršaja je i ne davanje pokazivača smjera, propisano odredbama članka 44. Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Samo ne davanje pokazivača smjera pojedinog sudionika, može ugroziti ili u zabludu dovesti druge sudionike koji se kreću iza takvog sudionika ili mu dolaze iz suprotnog ili bočnih smjerova. Uz navedeno, svjedoci smo i čestih primjedbi sudionika u prometu, ali i raznih medija kao se navedeni prekršaj minorizira i ne dovoljno sankcionira. Predmetni prekršaj učestalo se radi u prometu, što iritira druge sudionike u prometu i može, kako smo naveli dovesti i do težih prometnih nesreća.