- Objavljeno: 26.06.2024.
U akciji najviše utvrđeno prekršaja ne poštivanja prometnog znaka STOP
U utorak, 25. lipnja, od 9 do 12 sati, na području Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske, provedena je preventivno-represivna akcija na prekršaje oduzimanja prednosti prolaska, ne poštivanje prometnog znaka izričite naredbe „obavezno zaustavljanje - STOP“, ne korištenja pokazivača smjera i ugrožavajuće radnje u prometu
Foto: ilustracijaPolicijski službenici su u jučerašnjoj trosatnoj akciji ukupno utvrdili 33 prometnih prekršaja od čega je njih 22 bilo u skladu s akcijom. Od toga izdvajamo:
- 14 prekršaja ne poštivanja prometnog znaka STOP,
- 8 prekršaja ne korištenja pokazivača smjera, te
- 11 ostalih prekršaja.
Za utvrđene prekršaje:
- izdana su 20 upozorenja,
- 10 izvješća o počinjenom prekršaju,
- 1 obavezni prekršajni nalog,
- naplaćene su 2 novčane kazne.
Dobro je podsjetiti!
Radnja oduzimanja prednosti prolaska vozača sastoji se u tome da se nedovoljno ili olako procjeni brzina i smjer vožnje vozila koje ima prednost prolaska prometnicom, te u trenutku poduzimanja radnje uključenja vozilom u promet ili skretanja, vozač vozila kojemu se oduzima prednost prolaska mora poduzeti radnju izbjegavanja udara (kočenje, skretanje i sl.) da bi se izbjegla prometna nesreća.
Na raskrižju obilježenim znakom izričitih naredbi „obavezno zaustavljanje“ ili kako ga vozači nazivaju „STOP“, obveza vozača je zaustavljanje prije ulaska u raskrižje i tek nakon toga obavljanje procijene elemenata propuštanja. Česta je i nedovoljna preglednost u prilaženju raskrižju. Vozač je obvezan po pravilu zaustavljanje obaviti neposredno pred oznakom ili postavljenim znakom, ali se tolerira i mjesto preglednosti kada to signalizacija ne zadovoljava. Kako se znak ili oznaka ne nalaze uvijek na liniji preglednosti, vozač i nakon zaustavljanja ponekad mora obaviti korekciju položaja vozila, da bi uočio sve potrebne elemente. Važno je naglasiti da se svaki vozač ponaosob, mora uvjeriti u situaciju prije ulaska sa sporedne ceste, a ne da se poistovjećuje s onim ispred. Zaustavljanje na ulazu u raskrižje nije zabranjeno, već neophodno dok se vozač ne uvjeri u sigurno uključivanje.
Svakodnevnim praćenjem stanja u prometu vidljivo je da sudionici čine razne prekršaje, a jedan dio prekršaja ima za posljedicu lakše ili teže prometne nesreće. Jedan od takvih prekršaja je i ne davanje pokazivača smjera. Samo ne davanje pokazivača smjera pojedinog sudionika, može ugroziti ili u zabludu dovesti druge sudionike koji se kreću iza takvog sudionika ili mu dolaze iz suprotnog ili bočnih smjerova. Predmetni prekršaj učestalo se radi u prometu, što iritira druge sudionike u prometu i može, kako smo naveli dovesti i do težih prometnih nesreća.