U akciji najviše utvrđeno prekršaja ne korištenja pokazivača smjera

Slika /PU_BB/Promet/Kontrola prometa.jpg

U trosatnoj akciji utvrđen 21 prometni prekršaj od kojih 16 u skladu s akcijom

Foto: ilustracija

Jučer, 9. siječnja, od 9 do 12 sati na području Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske, provedena je preventivno-represivna akcija na prekršaje oduzimanja prednosti prolaska, ne postupanje po prometnom znaku izričite naredbe „obavezno zaustavljanje - STOP“, ugrožavajuće radnje u prometu i ne korištenja pokazivača smjera.

Policijski službenici su u ovoj trosatnoj akciji ukupno utvrdili 21 prometni prekršaj od čega je njih 16 bilo u skladu s akcijom.

Od toga izdvajamo: 
  • 10 prekršaja ne korištenja pokazivača smjera
  • 6 prekršaja ne poštivanja prometnog znaka STOP, te
  • 5 ostalih prekršaja.

Za utvrđene prekršaje: 
  • izdana su 16 upozorenja,
  • 3 izvješća o počinjenom prekršaju,
  • naplaćene su 2 novčane kazne.
Rezultati akcije, odnosno ove brojke puno ne znače ako sudionici u prometu nisu prepoznali značaj poštivanja ovih odredbi, zbog čega će policijski službenici i nadalje provoditi ovakve ciljane akcije.

Dobro je podsjetiti!

Radnja oduzimanja prednosti prolaska vozača sastoji se u tome da se nedovoljno ili olako procjeni brzina i smjer vožnje vozila koje ima prednost prolaska prometnicom, te u trenutku poduzimanja radnje uključenja vozilom u promet ili skretanja, vozač vozila kojemu se oduzima prednost prolaska mora poduzeti radnju izbjegavanja udara (kočenje, skretanje i sl.) da bi se izbjegla prometna nesreća.
 
Na raskrižju obilježenim znakom izričitih naredbi  „obavezno zaustavljanje“ ili kako ga vozači nazivaju „STOP“,  obveza vozača  je zaustavljanje prije ulaska u raskrižje i tek nakon toga obavljanje procijene elemenata propuštanja. Česta je i nedovoljna preglednost u prilaženju raskrižju. Vozač je obvezan po pravilu zaustavljanje obaviti neposredno pred oznakom ili postavljenim znakom, ali se tolerira i mjesto preglednosti kada to signalizacija ne zadovoljava. Kako se znak ili oznaka ne nalaze uvijek na liniji preglednosti, vozač i nakon zaustavljanja ponekad mora obaviti korekciju položaja vozila, da bi uočio sve potrebne elemente. Važno je naglasiti da se svaki vozač ponaosob, mora uvjeriti u situaciju prije ulaska sa sporedne ceste, a ne da se poistovjećuje s onim ispred. Zaustavljanje na ulazu u raskrižje nije zabranjeno, već neophodno dok se vozač ne uvjeri u sigurno uključivanje.
         
Svakodnevnim praćenjem stanja u prometu vidljivo je da sudionici čine razne prekršaje, a jedan dio prekršaja ima za posljedicu lakše ili teže prometne nesreće. Jedan od takvih prekršaja je i ne davanje pokazivača smjera. Samo ne davanje pokazivača smjera pojedinog sudionika, može ugroziti ili u zabludu dovesti druge sudionike koji se kreću iza takvog sudionika ili mu dolaze iz suprotnog ili bočnih smjerova. Predmetni prekršaj učestalo se radi u prometu, što iritira druge sudionike u prometu i može, kako smo naveli dovesti i do težih prometnih nesreća.

Vijesti u brojkama | Promet i vozila