Rezultati provedene akcije na prekršaje oduzimanja prednosti prolaska, nepoštivanje prometnog znaka STOP i nekorištenja pokazivača smjera

Slika /PU_BB/Promet/Leđa_palica.jpg

Danas, 17. studenoga, od 9 do 12 sati na području Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske, provedena je preventivno-represivna akcija na prekršaje oduzimanja prednosti prolaska, nepoštivanje prometnog znaka izričite naredbe „obavezno zaustavljanje - STOP“ i nekorištenja pokazivača smjera

Foto: ilustracija

Policijski službenici su u ovoj trosatnoj akciji ukupno utvrdili 38 prometnih prekršaja od čega je njih 21 bilo u skladu s akcijom.
Od toga izdvajamo: 
  • 19 prekršaj nepoštivanja prometnog znaka STOP
  •  2 prekršaja nekorištenja pokazivača smjera
  • 17 ostalih prekršaja

Za utvrđene prekršaje: 
  • izdana su 26 upozorenja
  • izdana su 11 izvješća o počinjenom prekršaju, a
  • naplaćena je jedna novčana kazna
Rezultati akcije, odnosno ove brojke puno ne znače ako sudionici u prometu nisu prepoznali značaj nepoštivanja ovih odredbi, zbog čega će policijski službenici i nadalje provoditi ovakve ciljane akcije.

Dobro je podsjetiti!

Radnja oduzimanja prednosti prolaska vozača sastoji se u tome da se nedovoljno ili olako procjeni brzina i smjer vožnje vozila koje ima prednost prolaska prometnicom, te u trenutku poduzimanja radnje uključenja vozilom u promet ili skretanja, vozač vozila kojemu se oduzima prednost prolaska mora poduzeti radnju izbjegavanja udara (kočenje, skretanje i sl.) da bi se izbjegla prometna nesreća.
 
Na raskrižju obilježenim znakom izričitih naredbi  „obavezno zaustavljanje“ ili kako ga vozači nazivaju „STOP“, obveza vozača  je zaustavljanje prije ulaska u raskrižje i tek nakon toga obavljanje procijene elemenata propuštanja. Česta je i nedovoljna preglednost u prilaženju raskrižju. Vozač je obvezan po pravilu zaustavljanje obaviti neposredno pred oznakom ili postavljenim znakom, ali se tolerira i mjesto preglednosti kada to signalizacija ne zadovoljava. Kako se znak ili oznaka ne nalaze uvijek na liniji preglednosti, vozač i nakon zaustavljanja ponekad mora obaviti korekciju položaja vozila, da bi uočio sve potrebne elemente. Važno je naglasiti da se svaki vozač ponaosob, mora uvjeriti u situaciju prije ulaska sa sporedne ceste, a ne da se poistovjećuje s onim ispred. Zaustavljanje na ulazu u raskrižje nije zabranjeno, već neophodno dok se vozač ne uvjeri u sigurno uključivanje.
         
Svakodnevnim praćenjem stanja u prometu vidljivo je da sudionici čine razne prekršaje, a jedan dio prekršaja ima za posljedicu lakše ili teže prometne nesreće. Jedan od takvih prekršaja je i ne davanje pokazivača smjera. Samo ne davanje pokazivača smjera pojedinog sudionika, može ugroziti ili u zabludu dovesti druge sudionike koji se kreću iza takvog sudionika ili mu dolaze iz suprotnog ili bočnih smjerova. Predmetni prekršaj učestalo se radi u prometu, što iritira druge sudionike u prometu i može, kako smo naveli dovesti i do težih prometnih nesreća.

Vijesti u brojkama | Promet i vozila