Prevarena vlasnica turističke agencije

Slika /PU_BB/Prevencija/web heroj.jpg

Prijevare poslovnih subjekata zamjenom računa su jedan od čestih pojavnih oblika računalnih prijevara

Foto: ilustracija

Jučer, 14. svibnja, vlasnica putničke agencije iz Bjelovara je prijavila kako je prijevarom oštećena za novčani iznos veći od 5000 eura.
Navela je kako je organizirala putovanje grupe osoba na Jadran i dogovorila smještaj s hotelskom kućom. Elektroničkom poštom primila je zahtjev za uplatu akontacije za putovanje od za sada nepoznatog počinitelja koji se predstavio kao predstavnik te hotelske kuće. Vlasnica agencije je izvršila uplatu na račun koji je dostavljen elektroničkom poštom i u naknadnom kontaktu s hotelskom kućom utvrdila da novčana sredstva nisu uplaćena na njihov račun, odnosno da je prevarena. Slijedi daljnje kriminalističko istraživanje s ciljem otkrivanja počinitelja prijevare.    

Prijevare poslovnih subjekata zamjenom računa su jedan od čestih pojavnih oblika računalnih prijevara.
 
KAKO VAS MOGU PREVARITI?
Kontaktiraju vas pretvarajući se da predstavljaju dobavljača, davatelja usluga ili vjerovnika.
Zaposlenika ovlaštenog za izvršavanje plaćanja navodi se na plaćanje budućih faktura na različit bankovni račun.

KAKO SE TO RADI?
Tvrtki pristupa netko tko se pretvara da predstavlja dobavljača / davatelja usluga / vjerovnika.
Može se koristiti kombinacija pristupa: telefon, pismo, e-pošta itd.
Prevaranti traže da se bankovni podaci o plaćanju (odnosno pojedinosti o bankovnom računu primatelja) budućih računa promijene. Novi navedeni račun kontrolira prevarant.

ŠTO MOŽETE UČINITI?

KAO TVRTKA
Pobrinite se da su zaposlenici obaviješteni i svjesni ove vrste prijevare i upućeni u to kako ih izbjeći.
Uvesti postupak za provjeru legitimiteta zahtjeva za plaćanjem.
Provjerite sve zahtjeve koji se čine da dolaze od vaših vjerovnika, posebno ako zatraže promjenu bankovnih podataka za buduća plaćanja.
Uputiti osoblje odgovorno za plaćanje računa da ih uvijek provjeravaju zbog mogućih nepravilnosti. Pregledajte informacije objavljene na stranici tvrtke, posebno ugovore i dobavljače.
Pobrinite se da vaši zaposlenici paze na ono što dijele o tvrtki na svojim društvenim mrežama.

KAO ZAPOSLENIK
Provjerite sve zahtjeve koji se čine da dolaze od vaših vjerovnika, posebno ako zatraže promjenu bankovnih podataka za buduća plaćanja.
 Nemojte koristiti detalje kontakta dobivene pismom/faksom/e-poštom koji traže izmjenu. Sigurnije je koristiti one iz prethodne korespondencije.
Za isplate iznad određenog praga uspostavite postupak potvrde ispravnosti bankovnog računa i primatelja (npr. sastanak s tvrtkom).
Odredite osobe koje će biti jedinstvene kontaktne točke za rad s tvrtkama kojima redovito plaćate.

Preventivna kampanja Ministarstva unutarnjih poslova naziva „Web heroj“ ima za cilj osvijestiti i educirati građane o nužnosti i načinima zaštite u virtualom svijetu kako ne bi postali žrtve kaznenih djela, zbog čega je napravljena i internetska stranica.
Preventivna kampanja „Web heroj“, ima sloganom „Ulovimo lika s weba koji tvoje eure vreba“, a provodi se kako bi se što većem broju građana približila znanja o pojavnim oblicima kibernetičkog kriminala, opasnostima te mjerama prevencije i zaštite.
Kampanja „Web heroj“ je ponajviše usmjerena na tri ciljane skupine: građane, poslovne subjekte i djecu.
Korisne savjete o instalaciji raznih aplikacija, zlonamjernim softverima, internetskoj sigurnosti doma, sigurnom radu na daljinu možete pronaći na internetskoj stranici Web heroj.

 

Pisane vijesti | Kaznena djela i zakon