Najava pojačanog nadzora prekršaja mopedista i motociklista

Slika /PU_BB/Promet/Motorista.jpg

U utorak, 30. svibnja od 12 do 20 sati na području Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske policijski službenici provesti će pojačani nadzor prekršaja vozača motocikala, mopeda i slične kategorije vozila

Foto: ilustracija

U cilju povećanja ukupne razine sigurnosti prometa na cestama te preveniranja prometnih nesreća i njihovih posljedica, obavještavamo sve sudionike u prometu da će policijski službenici na području naše policijske uprave sutra, 30. svibnja od 12 do 20 sati provesti pojačani nadzor prekršaja motociklista, mopedista i slične kategorije vozila.

Kontrolirat će se vožnja pod utjecajem alkohola i droga, nepropisna brzina kretanja, ne nošenje motorističke kacige, tehnička ispravnost i drugi teži prekršaji i kaznena djela u cestovnom prometu.

Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.

Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama u kojima, u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.

 
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju
 
  • kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila koje je, prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima, namijenjeno za brzine do 45 km/h.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste
 
  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja, s obzirom na omjer masa/snaga, na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Najave | Promet i vozila