Najava pojačanih aktivnosti policije tijekom predstojećeg vikenda

Slika /PU_BB/Promet/Promet1111.jpg

Policija će i ovog vikenda poduzimati pojačane aktivnosti usmjerene prioritetno na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, a koji su najčešći uzročnici prometnih nesreća tzv. „četiri glavne ubojice u prometu"    

Foto: ilustracija

U cilju povećanja ukupne razine sigurnosti prometa na cestama te preveniranja prometnih nesreća i njihovih posljedica, obavještavamo sve sudionike u prometu da će policija i ovog vikenda od danas 15. do nedjelje 17. listopada, ali i kontinuirano do kraja godine nastaviti s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja - recidivistima. U poduzimanje aktivnosti biti će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.
 
devet mjeseci 2021. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 229 osoba, što je 36 osoba ili 18,7% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine (193 poginule osobe).
 
Jedan od glavnih razloga smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama su upravljanje vozilom nepropisnom, znatno većom brzinom od dopuštene, kao i kretanje brzinom neprimjerenom uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, noć, magla), dok se prema vrstama nesreća radilo o oduzimanju prednosti prolaska, slijetanju s kolnika i prelasku na suprotnu stranu kolnika te sudarima s vozilima koja su dolazila iz tog smjera.
 
Potrebno je ponovno upozoriti sve vozače da:
 
  • u prvom redu prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje,
  • ne koriste mobitel tijekom vožnje,
  • voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih,
  • poštuju dopuštena ograničenja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.),
  • ne ulaze u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno,
  • ne izlaze na kolnik sa tehnički neispravnim i neregistriranim vozilima,
  • se ne kreću bezrazložno pretjecajnom trakom na autocesti.
 
Za istaknuti je i zabrinjavajući podatak o nekorištenju sigurnosnog pojasa kod osoba koje su preminule od posljedica prometne nesreće. Naime, od 126 osoba koje su poginule u osobnim automobilima tijekom 2020. godine, njih 60 ili 47,6%, odnosno skoro polovica nije koristila sigurnosni pojas. U devet mjeseci 2021. godine, od 92 osobe koje su poginule u osobnim automobilima, njih 45 ili 48,9% nije koristilo sigurnosni pojas.
 
Osobe u automobilima moraju obavezno koristiti sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.
           
Jedan dio pješaka i biciklista i nadalje ne poštuje zakonske propise, zbog čega su teško vidljivi vozačima drugih vozila, koji pritom nalijeću na njih što ponekad završava i sa smrtnim stradavanjem. Stoga podsjećamo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:
 
  • pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom, 
  • vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom.

Bicikliste dodatno upozoravamo kako je citiranim Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla.
 
Jedan dio nesreća sa smrtnim stradavanjem, skrivile su mlade osobe te bi poseban apel uputili i roditeljima takvih osoba, odnosno da im se ne omogućava dostupnost upravljanja vozilom dok mlada osoba nije položila vozački ispit. Također, da im ne omogućavaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pića. Naposljetku, da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje mladoj osobi, temeljem životnog i prometnog iskustva istoj ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu.  
  
Ne zaboravite:
 
„Vožnjom pod utjecajem alkohola ne dovodite u opasnost samo sebe, već i ostale sudionike u prometu, zbog čega za upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola niti jedan razlog ne može biti opravdan.“

Dodatne savjete sudionicima u prometu možete pronaći OVDJE.

Najave | Promet i vozila