Stariji građanin prevaren za više od 8.000 eura putem poruka na mobitel

Slika /PU_BB/Prevencija/web heroj.jpg

Roditelji, pripazite ako dobijete poruke od svoje djece u kojima vas hitno traže financijsku pomoć

Foto: ilustracija

Bjelovarskoj policiji je u petak, 1. kolovoza, 74-godišnji muškarac prijavio da je postao žrtva internetske prijevare putem mobilne aplikacije za komunikaciju.
 
Kako je prijavio, u utorak, 29. srpnja na mobitel je primio poruku u kojoj ga je navodni član obitelji zamolio za financijsku pomoć. Misleći da se radi o stvarnoj osobi, oštećeni je putem internet bankarstva uplatio 2.990 eura na račun inozemne banke.
 
Slična poruka stigla mu je ponovno dva dana kasnije, u četvrtak, 31. srpnja, također putem mobilne aplikacije za komunikaciju. Ovaj put je uplatio još 5.150 eura. Tek kada je u petak, 1. kolovoza, primio i treću poruku s novim zahtjevom za novac, kontaktirao je stvarne članove obitelji i shvatio da nije komunicirao s njima te da je prevaren.
 
Ukupna šteta iznosi 8.140 eura, a policija provodi kriminalističko istraživanje u cilju pronalaska počinitelja.
 

Savjeti građanima: Kako se zaštititi od internetskih prijevara 
 
Podsjećamo građane na važnost opreza u digitalnoj komunikaciji. Evo nekoliko ključnih savjeta kako biste izbjegli slične prijevare: 
  • Uvijek provjerite tko vam piše - nazovite osobu koja vas traži novac prije bilo kakve uplate.
  • Ne vjerujte porukama s nepoznatih brojeva, čak i ako se netko predstavi kao član obitelji.
  • Ne dijelite financijske podatke putem poruka ili sumnjivih internetskih stranica.
  • Ako posumnjate na prijevaru, odmah kontaktirajte policiju i svoju banku.

Internet je postao neizostavan dio našeg svakodnevnog života, a sve više građana i poslovnih subjekata prepoznaje njegovu važnost kao platformu za poslovanje i komunikaciju. Zbog toga je postao iznimno privlačan kibernetičkim kriminalcima koji koriste iznimno sofisticirane trikove i obećanja kako bi dobili novac ili vrijedne financijske informacije od svojih žrtava.

Posljedice takvih prijevara su ozbiljne, dovode do financijskih gubitaka, gubitka povjerenja, narušavanja ugleda i često izazivaju dugotrajni emocionalni stres kod žrtava i njihovih obitelji. Kako bismo smanjili vjerojatnost da postanemo žrtva, najučinkovitiji način je ponašanje koje se temelji na samozaštiti, a to postižemo informiranošću i educiranjem.

Stoga policija provodi preventivnu kampanju „Web heroj“ čiji je cilj osvijestiti i educirati građane o nužnosti i načinima zaštite u virtualom svijetu kako ne bi postali žrtve tih kaznenih djela.

Pisane vijesti | Kaznena djela i zakon