Savjeti građanima o modalitetima internetskih prijevara

Slika /PU_BB/slike vijesti/policija natpis.jpg
Foto: Ilustracija

Građani, ukoliko zaprimite telefonski poziv u kojem Vam se netko predstavlja kao trgovac te Vam nudi ulagačke mogućnosti, uključujući ulaganja u dionice, zemljišta, zlato i pri tome tvrde kako ćete uz malo financijsko ulaganje imati visoku dobit, a prilikom razgovora koriste se i detaljima koji ostavljaju dojam da se radi o pravoj ulagačkoj kompaniji, savjetujemo da budete oprezni. Postoji mogućnost da netko na Vašu štetu želi počiniti prijevaru. Prije nego donesete konačnu odluku o ulaganju, istražite kompaniju i njezine kontakte kako ne biste bili prevareni i kako ne biste izgubili novac koji ste uložili.

Nadalje, upozoravamo građane koji prodaju artikle putem interneta na povećan broj prijevara, pogotovo putem oglasnika „Njuškalo.hr“. Prijevare su počinjene na način da je prodavač postavio oglas, a na oglas se javlja počinitelj prijevare i to putem aplikacije „WhatsApp“ s brojem iz strane države. Od prodavača traži dostavu predmeta putem dostavne službe te „WhatsApp“ porukom šalje link jedne od dostavnih službi. Otvaranjem linka, od prodavača se traže osobni podaci: ime, prezime, broj bankovnog računa, serijski broj kartice, rok valjanosti kartice te troznamenkasti CVV kod. Upisivanjem tih podataka te verifikacijskoj koda, prodavaču umjesto primljene uplate za artikl koji prodaje, počinitelj „skida“ novac s računa.

Građani, nikada ne šaljite novac osobama koje ne poznajete te nikome nemojte davati detalje o svom bankovnom računu kao niti podatke o bankovnim karticama (serijski broj kartice, rok valjanosti kartice i CVV broj).

Priopćenja | Kaznena djela i zakon