Rezultati pojačanog nadzora poštivanja prometnih propisa provedenih u dane vikenda od 09. do 11. srpnja 2021. godine

Slika /PU_BB/Promet/Motorista.jpg

Pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa

Foto: ilustracija

Policijski službenici Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske su tijekom ovog vikenda od 09. do 11. srpnja nastavili s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja u prometu tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“. Uz te aktivnosti još je dodatno u noći sa subote na nedjelju, 10./11. srpnja provedena i županijska akcija na utvrđivanje prekršaja alkoholiziranosti vozača i vožnje pod utjecajem droga i lijekova.

Tako su policijski službenici proteklog vikenda ukupno utvrdili 146 prometnih prekršaja od čega izdvajamo:
                                           
- 8 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, od kojih je najveća izmjerena koncentracija alkohola u količini 1.89g/kg, izmjerena kod 46-godišnjeg vozača osobnog automobila u Bulincu,
- 92 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najviša utvrđena nepropisna brzina izmjerena je u Rajiću i ona je iznosila 118 km/h, a na toj dionici kolnika ograničenje je 50 km/h,
- 12 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 4 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom te
- 30 ostalih prekršaja.
 
U navedenom razdoblju na prometnicama naše policijske uprave dogodile se pet prometnih nesreća, od toga tri s materijalnom štetom na čazmasnkom, daruvarskom i području Grubišnog Polja i dvije s ozlijeđenim osobama na bjelovarskom području.
 
S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Oprez – i motocikli i mopedi su na prometnicama 

U šest mjeseci 2021. godine na području RH-a u prometnim nesrećama smrtno su stradale 34 osobe koje su upravljale ili su kao putnici bile na mopedima i motociklima. Samim time, svaka četvrta osoba od ukupnog broja smrtno stradalih, nalazila se na motociklu ili mopedu.

Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.

Ponovo ističemo da s većim sudjelovanjem motociklista i mopedista u prometu, povećava i mogućnost njihovog stradavanja. Stoga je potrebno opetovano reći, jer je to čest slučaj stradavanja motociklista, da vozači motornih vozila na četiri kotača, prilikom skretanja posebnu pažnju posvete pravovremenom uočavanju motociklista koji nailaze iz suprotnog smjera, odnosno prilikom uključivanja u promet da posebnu pažnju posvete pravovremenom uočavanju motociklista te da postupe na najsigurniji mogući način, odnosno da pričekaju i propuste motociklistu.
 
Isto tako, motociklisti moraju biti svjesni opasnosti kretanja brzinom većom od dozvoljene, pogotovo u zavojima i pred križanjima te bi obavezno trebali i morali prilagoditi brzinu svim uvjetima koje u određenoj situaciji mogu i moraju predvidjeti.
 
Više o motociklistima u prometu saznajte na poveznici.
 
Potrebno je ponovno upozoriti sve vozače da:
 
  • u prvom redu prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje;
  • ne koriste mobitel tijekom vožnje;
  • da voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih;
  • da poštuju dopuštena ograničenja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.);
  • da ne ulaze u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno,
  • da ne izlaze na kolnik sa tehnički neispravnim i neregistriranim vozilima

Zabrinjavajući podatak o nekorištenju sigurnosnog pojasa

Za istaknuti je i zabrinjavajući podatak o nekorištenju sigurnosnog pojasa kod osoba koje su preminule od posljedica prometne nesreće. Naime, od 126 osoba koje su poginule u osobnim automobilima tijekom 2020. godine, njih 60 ili 47,6%, odnosno skoro polovica nije koristila sigurnosni pojas. U prvih šest mjeseci 2021. godine, od 55 osoba koje su poginule u osobnim automobilima, njih 31 ili 56,4% nije koristilo sigurnosni pojas.
Osobe u automobilima moraju obavezno koristiti sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.
           
Jedan dio pješaka i biciklista i nadalje ne poštuje zakonske propise, zbog čega su teško vidljivi vozačima drugih vozila, koji pritom nalijeću na njih što ponekad završava i sa smrtnim stradavanjem. Stoga podsjećamo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:
 
  • pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom, 
  • vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom,

Bicikliste dodatno upozoravamo kako je citiranim Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla.
 
Jedan dio nesreća sa smrtnim stradavanjem, skrivile su mlade osobe te bi poseban apel uputili i roditeljima takvih osoba, odnosno da im se ne omogućava dostupnost upravljanja vozilom dok takva mlada osoba nije položila vozački ispit. Također, da im ne omogućavaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pića.

Kaciga glavu čuva - savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnute,
  • uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nosite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjerite tlak u gumama,
  • upalite dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajte pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštujte dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
  • vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se krećete kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne vozite slalom između vozila,
  • izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
  • vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći da budete sigurni u prometu. 


Stranica