Policijski službenici sudjelovali u humanitarnoj akciji

  • Slika /PU_BB/Preventivne akcije/Autosjedalice/Zahvalnica.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

U Grubišnom Polju u sklopu humanitarne akcije "TOY RUN 2022." na parkiralištu dječjeg vrtića obavljen preventivni pregled sigurnosnih sjedalica

Foto: Policijska uprava bjelovarsko-bilogorska

Danas, 07. svibnja, na inicijativu Policijske postaje Grubišno Polje, a u suradnji s Dječjim vrtićem "Tratinčica" i Moto klubom "Blue Knights - Croatia I" od 10.00 do 13.00 sati na parkiralištu Dječjeg vrtića „Tratinčica“ u Grubišnom Polju, organiziran je besplatan preventivni pregled dječjih sigurnosnih sjedalica i postolja. U povodu humanitarne akcije "TOY RUN 2022." Moto klub "Blue Knights - Croatia I" kao neprofitna bratska organizacija koju čine aktivni i umirovljeni policijski službenici ljubitelji motocikala donirana je informatička oprema i igračke dječjem vrtiću. Da policijski posao nije samo posao već poziv policijski službenici su pokazali i dokazali nebrojeno puta. Ovo je još samo jedan od dokaza koliko su preventivne aktivnosti i humanitaran rad policijskih službenika značajni za našu zajednicu.      

Nakon kraćeg programa u kojem su nastupila djeca koja pohađaju dječji vrtić te dodjele poklona, na parkiralištu je provedena kontrola sigurnosnih sjedalica. Policijski službenici su roditelje zamolili da zavežu dijete u sigurnosnu sjedalicu te su nakon toga provjeravali jeli sigurnosna sjedalica odgovara djetetovom razvoju, jeli je pravilno postavljena u automobil i jeli je dijete pravilno vezano.

U sklopu akcije kontrolirano je 28 automobila, odnosno 38-ero djece, pri čemu je utvrđeno da je samo jedno dijete bilo pravilno vezano u sigurnosnoj sjedalici, odnosno u sigurnom postolju.
Nije dovoljno da dijete samo bude smješteno u sjedalici, već ta sjedalica mora biti pravilno pričvršćena u vozilu, mora djetetu biti odgovarajuća te i dijete u njoj mora biti pravilno vezano. Ukoliko se ne koristi na pravilan način, i ona najskuplja sjedalica ne može zaštiti dijete u trenutku prometne nesreće.

Najčešće greške prilikom pregleda su se očitovale u savinutim trakama pojasa, bilo kod učvršćivanja sjedalice pojasom ili kod vezivanja djeteta pojasom automobila ili pojasom sjedalice, odnosno trake pojasa cijelom putanjom moraju biti ravne, zatim kod štitnika tj. naslona za glavu koji je smetao pravilnom smještaju sjedalice. Također su dani savjeti o pravilnom namještanju zaglavlja sjedalice i visini traka pojasa sjedalice okrenutih u smjeru vožnje, a koje moraju biti u ravnini ramena djeteta ili malo iznad ramena. Zatim vezivanje djeteta u jaknama, pogotovo onima skliskih materijala. Djetetu koje je vezano u jakni, pojas sjedalice se ne može dovoljno pritegnuti i zbog velikih sila prilikom PN, izliječe iz jakne i bude ozlijeđeno. Prilikom zatezanja pojasa sjedalica bitno je da roditelji provjere da li u predjelu ramena djeteta stane samo njihov jedan prst, odnosno da se pojas sjedalice ne može uštipnuti po dužini i tako će znati da je dijete pravilno vezano.

Nadalje, djeca iako su bila visine 135 cm, bila su vezana sigurnosnim pojasom, što je zakonski dopušteno, no djetetu koje je sitnije građe, pojas nije prolazio sredinom ramena i prsa i nisko preko zdjelice te je roditeljima savjetovano da je dijete i dalje potrebno voziti u postolju s naslonom, odnosno u tzv. boosteru. Takva pogrešaka očituje se u tome da pojas automobila „reže“ djetetov vrat i roditelji djeci provlače ruku iznad pojasa što je pogubno u trenutku podmetne nesreće, odnosno zbog velikih sila, tijelo djeteta se presavija u predjelu trbuha i dolazi do ozljeda unutarnji organa. Ista pogreška se pojavljuje i kod sjedalica, odnosno sigurnosnog postolja jer nije podignuto uzglavlje sjedalice/postolja, pojas automobila tada ne ide sredinom ramena već pada preko ramena i djeca učestalo zbog neugode provlače ruku i stavljaju pojas ispod ruke.
 
Nadalje pregledima je utvrđeno da se dijete prerano smješta na prednje sjedalo, iako ima 150 centimetra, njegovo tijelo nije dovoljno razvijeno i ozljeda će nastati od aktivacije zračnog jastuka, zato su policijski službenici savjetovali da je stražnje sjedalo dječja sigurnosna zona. 
 
Vezano uz sjedalice sa sustavom isofix, odnosno osim što se pričvršćuje na kuke u stražnjim sjedalima, isofix sustav se još učvršćuje potpornom nogom ili sidrenom kukom koja se nalazi u prtljažniku automobila, a koje služe protiv rotacije sjedalice u prometnoj nesreći. Prilikom postavljanja potporne noge, bitno je da roditelji uklone gumeni ili dr. tepih koji se nalazi na podu automobila te da automobil nema pretinac u podu. Također prije kupnje, ako kupuju sjedalicu koja se dodatno učvršćuje sidrenom kukom, potrebno je prethodno provjeriti da li je ista ugrađena u prtljažniku automobila. Greška se očituje u tome da roditelji kupuju sjedalice sa isofix sustavom koja se dodatno učvršćuje sidrenom kukom, no ista nije ugrađena u prtljažnik automobila te zatim traku samostalno vežu oko naslona za glavu. Takav način postavljanja sjedalica nije u skladu s uputama proizvođača sjedalice te prilikom prometne nesreće dolazi do rotacije sjedalice i isofix sustav ne ispunjava svoju svrhu tj. ne zaštićuje dijete.

Naime, organizirajući ovakve preventivne aktivnosti uvijek se nekako povodimo što statističkim pokazateljima što rezultatima pojedinih istraživanja, pa tako sigurnosne sjedalice/autosjedalice smanjuju rizik pogibije djeteta u prometnim nesrećama do 70%, a rizik ozbiljne ozljede za više od 90%, no samo ako se pravilno koriste.
   
Tijekom četiri mjeseca ove godine na području Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske šest djece je ozlijeđeno u prometnim nesrećama, od toga petero kao putnici u vozilima svojih roditelja, što govori o potrebi ovakvih edukacija, odnosno kako bi svi oni koji prijevoze djecu pravilno vezali svoje dijete u autosjedalicu i kako djeca ne bi stradavala u vozilima.

Policijska uprava bjelovarsko-bilogorska provodi ovakve akciju iz razloga što su dosadašnjim kontrolama i preventivnim pregledima autosjedalica utvrđeni poražavajući rezultati.

Sigurno i odgovorno od prvog dana jedini je prihvatljiv način.
 
Zahvaljujemo svim roditeljima koji su sudjelovali u preventivnim pregledima i pohvaljujemo njihovu zainteresiranost!


Nešto o Blue Knights - Croatia I
U Republici Hrvatskoj Moto klub "Blue Knights" osnovan je u kolovozu 2002. godine u Daruvaru, a osnovalo ga je nekoliko entuzijasta policajaca iz Pakraca, Daruvara, Kutine i Siska. Trenutno broji 100-tinjak članova podjeljenih u šest podružnica po cijeloj Hrvatskoj.
Blue Knights - Croatia I sa sjedištem u Pakracu ima dvadesetak članova, koji su aktivni i umirovljeni policijski službenici a glavni cilj im je promicanje, razvitak i unapređenje motociklističkog sporta te sigurno upravljanje motociklima. Planiraju i provode humanitarni rad i akcije. Ove godine su organizirali ovu hvalevrijednu donaciju Dječjem vrtiću "Tratinčica".  

Pisane vijesti | Društvo i zajednica