- Objavljeno: 02.06.2023.
I ovog vikenda poštujte prometna pravila i vozite oprezno
Policijska uprava bjelovarsko-bilogorska vam želi sigurnu, ugodnu i neometanu vožnju
Foto: ilustracijaPrometne nesreće
U proteklih pet mjeseci na području Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske evidentirano je 251 prometna nesreća, što je smanjenje za 8,39% u odnosu na isto razdoblje 2022. godine. Evidentirane su četiri prometne nesreće s poginulim osobama što je povećanje za 100% u odnosu na isto razdoblje 2022. godine.
Evidentirano je 79 prometnih nesreća sa ozlijeđenim osobama te 168 prometna nesreća s materijalnom štetom.
Dominantan razlog smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama su upravljanje vozilom nepropisnom, znatno većom brzinom od dopuštene, kao i kretanje brzinom neprimjerenom uvjetima na kolniku (zavoj, smanjena vidljivost, noć.).
Motocikli i mopedi su na prometnicama - OPREZ!
U pet mjeseci 2023. godine u prometnim nesrećama u kojima su sudjelovali vozači motocikala ozljeđeno je pet osoba, dok su dvije prometne nesreće bile samo s materijalnom štetom, a što je povećanje u odnosu na isto razdoblje 2022. godine.
Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama u kojima, u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
Ponovo ističemo da se većim sudjelovanjem motociklista i mopedista u prometu, povećava i mogućnost njihovog stradavanja. Stoga je potrebno opetovano napomenuti vozačima motornih vozila na četiri kotača da prilikom skretanja posebnu pažnju posvete pravovremenom uočavanju motociklista koji nailaze iz suprotnog smjera, odnosno da posebnu pažnju posvete pravovremenom uočavanju motociklista prilikom uključivanja u promet te postupe na najsigurniji mogući način: da pričekaju i propuste motociklistu.
Jednako tako motociklisti u prometu moraju biti svjesni opasnosti kretanja brzinom većom od dozvoljene, pogotovo u zavojima i pred križanjima te bi obavezno trebali i morali prilagoditi brzinu svim uvjetima koje u određenoj situaciji mogu i moraju predvidjeti.
Potrebno je ponovno upozoriti sve vozače:
- prilikom vožnje na prvom mjestu budite maksimalno koncentrirani na promet koji vas okružuje;
- ne koristite mobitel tijekom vožnje;
- vozite na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred vas;
- poštujte dopuštena ograničenja brzine, prilagodite brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.);
- ne ulazite u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno;
- ne izlazite na kolnik s tehnički neispravnim i neregistriranim vozilima;
- ne krećite se bezrazložno pretjecajnom trakom na autocesti.
Za istaknuti je i zabrinjavajući podatak o nekorištenju sigurnosnog pojasa osoba koje su putnici ili vozači u osobnim vozilima. U prvih pet mjeseci ove godine, 866 prekršaja je utvrđeno nekorištenje sigurnosnog pojasa.
Osobe u automobilima moraju obavezno koristiti sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.
Jedan dio pješaka i biciklista i nadalje ne poštuje zakonske propise prema kojima moraju biti označeni reflektirajućom materijom. Zbog toga su teško vidljivi vozačima drugih vozila koji pritom nalijeću na njih, što ponekad završava sa smrtnim stradavanjem. Stoga naglašavamo odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama:
- pješak koji se kreće kolnikom dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom.
Bicikliste dodatno upozoravamo kako je citiranim Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla.
Ponavljamo upozorenje roditeljima da, temeljem zakonske odredbe, djeca do 16 godina moraju na glavi imati zaštitnu kacigu prilikom upravljanja biciklom, a ako su mlađi od 14 godina i nisu osposobljenja za samostalno upravljanje biciklima u prometu na cestama, moraju biti u pratnji osobe starije od 16 godina.
Jednako tako upozoravamo vozače motornih vozila da su biciklisti jednakopravni sudionici cestovnog prometa i da ih se kao takve treba uvažavati. Bicikliste također upozoravamo - na potrebu strogog poštivanja prometnih propisa koji važe za njih jednako kao i za sve druge sudionike u prometu.
Policija će i ovog vikenda, od danas 02. lipnja do nedjelje 04. lipnja, nastaviti s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja - recidivistima.
Ciljano će policijski službenici samo na području naše Bjelovarsko-bilogorske županije danas, od 9 do 12 sati provoditi pojačani nadzor poštivanja prometnih propisa koji će naročito biti usmjeren na nekorištenja sigurnosnih pojaseva (naprijed i straga u vozilu) te nedozvoljeno korištenje mobilnih uređaja vozača.
Dvije od četiri tzv. glavne ubojice u prometu su česti uzročnici prometnih nesreća, a koliko je nužno poštivanje tih zakonskih odredbi govore u prilog statistički pokazatelji broja prometnih nesreća i njihovih posljedica.
U poduzimanje aktivnosti bit će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.
Ne zaboravite:
Pojasevi u automobilu su sredstvo koje najviše može smanjiti stopu smrtnosti ili ozljeđivanja u prometnim nesrećama. Kada se vozilo kreće zajedno s njim kreću se i sve osobe i predmeti u vozilu. Kada se vozilo sudari s drugim vozilom ili objektom na cesti ili uz cestu (npr. drvo, betonski most, ograda, stup električne rasvjete), ono se naglo zaustavlja. Međutim, osobe i svi predmeti u vozilu nisu naišli na prepreku i stoga oni, zbog inercije, nastavljaju svoje kretanje u smjeru u kojem se vozilo kretalo. Osobe koje nisu vezane sigurnosnim pojasom udaraju dijelovima tijela u prednje vjetrobransko staklo (ukoliko se prevoze na prednjem sjedalu) ili u sjedalo ispred (ukoliko se prevoze na stražnjim sjedalima). Ukoliko dođe do zanošenja i prevrtanja vozila, osobe koje nisu koristile sigurnosni pojas, udaraju u dijelove (karoserije) vozila ispred sebe, u bočne dijelove vozila, u predmete i druge osobe u vozilu, te, u određenim slučajevima, mogu biti i izbačene iz vozila, uslijed čega stradavaju. Stoga, kako bi se i kretanje osoba u vozilu zaustavilo istovremeno s zaustavljanjem vozila i spriječilo njihovo stradavanje, treba koristiti sigurnosni pojas.
Korištenje ugrađenih sigurnosnih pojaseva zakonska je obaveza svih vozača, putnika na prednjem i putnika na stražnjim sjedalima u motornim vozilima, a sigurnosni pojas je ujedno i najučinkovitije sredstvo zaštite vozača i putnika od ozljeđivanja u slučaju prometne nesreće.
Prema Nacionalnom planu sigurnosti cestovnog prometa proizlazi da analizama okolnosti prometnih nesreća može se pretpostaviti da bi distrakcija mogla imati utjecaj na oko 11% teških prometnih nesreća. Prema dosada prikupljenim podacima teško je točno ustanoviti je li korištenje mobitela utjecalo na nastanak prometne nesreće ako nije provedena detaljna analiza odnosno vještačenje tako da je zasigurno taj broj i daleko veći.
Ostale savjete možete pronaći OVDJE.