Savjeti za siguran rad na daljinu

Savjeti za poslovne subjekte i zaposlenike o sigurnom radu od kuće na daljinu    

Foto: ilustracija

Epidemija korona virusa u Hrvatskoj i brojne mjere i Odluke koje su donijete natjerala je mnoge poslodavce da razmotre različite scenarije poslovanja i organizacije rada svojih zaposlenika od doma.
Ne morate se ‘skockati’, odjenuti košulju i kravatu, ali svakako preporučamo da poslušate Europolove savjete za poslodavce i zaposlenike o sigurnom radu od kuće na internetu u ovo vrijeme.

Savjeti i preporuke za poslovne subjekte
  • Uspostavite jasan postupak u slučaju sigurnosnih incidenata.
  • Provedite upotrebu multifaktorske provjere autentičnosti te primijenite mjere poput šifriranja tvrdog diska, vremenskih ograničenja neaktivnosti, jake provjere autentičnosti...
  • Svakako povećajte nadzor sigurnosti i povećajte svijest osoblja o rizicima rada na daljinu. Redovito ažurirajte operativne sustave i aplikacije uređaja - to će pomoći u smanjenju rizika od kibernetičkog kriminala u kojem se iskorištavaju ranjivosti za koje nema zakrpa.
Savjeti i preporuke  za zaposlenike
  • Koristite samo uređaje i softver koji tvrtka stavlja na raspolaganje i stvorite snažne lozinke.
  • Budite na oprezu i pazite na sumnjive aktivnosti i zahtjeve, posebno one financijske prirode.
  • Prije nego što započnete rad na daljinu, upoznajte se sa službenim uređajima, pravilima i postupcima.
  • Izbjegavajte davanje osobnih podataka.
  • Povežite se s korporativnom mrežom samo putem korporativnog VPN-a.
  • Ne dozvolite članovima obitelji pristup vašim radnim uređajima. Zaključajte ih ili isključite kada nisu pod nadzorom.
  • Ako je korištenje osobnog uređaja jedina opcija, provjerite jesu li operativni sustav i softver ažurirani, uključujući antivirusni/antimalware program i je li veza zaštićena putem VPN-a koji je odobrila vaša tvrtka.



 

Pisane vijesti | Društvo i zajednica