I nadalje pozivamo ponovno sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život
Foto: ilustracija
Policija Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske nastavila je s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnju nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa te nepropisnu uporabu mobitela.
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.
Policijski službenici ove PU su ovog proteklog vikenda od 3. do 5. svibnja 2019. godine utvrdili 67 prekršaja od čega izdvajamo:
- 4 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća izmjerena koncentracija alkohola u količini 2,71 g/kg izmjerena kod 55-godišnjeg vozača osobnog automobila u Bjelovaru,
- 27 prekršaj prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je u Bjelovaru i ona je iznosila 102 km/h na dionici kolnika na kojemu je ograničenje 50 km/h,
- 15 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 2 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.
U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečena i jedna osoba koja je ponavljač teških prekršaja u prometu tzv. „recidivist“.
U razdoblju od 3. do 4. svibnja na prometnicama naše policijske uprave dogodilo se 6 prometnih nesreća u kojima srećom nije bilo ozlijeđenih osoba.
Stoga se i poduzimanje mjera usmjerenih na povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu nastavlja.
Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Savjeti sudionicima u prometu:
- brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
- poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisan Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
- ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
- ne koristite mobitel tijekom vožnje,
- koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
- pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
- bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
- pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
- prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
- ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću i budite označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljati vozilom pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
Stranica